Центр надання адміністративних послуг

Білоцерківська територіальна громада

02.01.2025 11:07

Як сформувати е-пенсійне посвідчення

957f17e4-e865-41d6-ab69-01043ae99877.png

     Комп’ютерні технології, штучний інтелект, розвиток віртуальної реальності поступово і невпинно змінюють реалії життя кожного пересічного
українця. Навіть літні люди сьогодні вправно користуються смартфонами та активно комунікують у соціальних мережах. Усе частіше мобільний гаджет
допомагає людям похилого віку не лише поспілкуватися, переглянути погоду чи прочитати гороскоп, але й отримати пенсію, сплатити комунальні послуги та
навіть відстежити рух громадського транспорту. 
     Пришвидшить процес долучення людей, якими опікується Пенсійний фонд, до сучасних реалій життя новий сервіс, за допомогою якого можна
сформувати е-пенсійне посвідчення, що відображатиметься в мобільному застосунку «Дія».
Відтепер паперове посвідчення більше не обов’язкове – пенсіонери мають можливість обрати лише електронний формат без оформлення його на папері
чи у формі платіжної картки. Сформувати такий документ можна двома шляхами: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України
або традиційно, звернувшись до фахівців найближчого сервісного центру Фонду. 
     Для того, щоб замовити е-пенсійне посвідчення через вебпортал
Пенсійного фонду України, слід підготувати скановані копії таких документів:
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (РНОКПП);
- паспорта громадянина України;
- кольорової фотографії, зробленої впродовж останніх 6 місяців, розміром 3*2,5 см (розмір обличчя має складати не менше 70-80% фотографії);
- фізичного підпису чорним кольором (у форматі jpg).

Процедура замовлення електронного посвідчення складається з таких кроків:

1. Увійти на вебпортал Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua та авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису
(КЕП).

2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч внизу, у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” обрати вкладку “Заява на виготовлення
пенсійного посвідчення”.

3. Із запропонованих варіантів обрати опцію “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення в електронній формі (без виготовлення
паперового оригіналу або платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням)”.

4. У вікні, що з’явиться, вивчити інструкцію та натиснути кнопку “Продовжити”.

5. Заповнити онлайн-форму заяви, зазначивши інформацію про себе як отримувача пенсії.
6. Прикріпити заздалегідь відскановані документи та натиснути “Сформувати заяву”.

7. Перевірити дані сформованої заяви та натиснути кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.

З результатом опрацювання заяви можна ознайомитись в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України в розділі “Мої звернення” –
“Статус звернення”.

    Після успішного опрацювання відповідного звернення відображення електронного пенсійного посвідчення формується в мобільному застосунку
«Дія». Посвідчення, видане за віком, підтягується в застосунок автоматично.
    Пенсійне посвідчення, видане за інвалідністю, у зв’язку з втратою годувальника, за вислугу років потрібно додати у «Дію» власноруч. Для цього
необхідно прогортати всі документи в застосунку та натиснути «Додати документ»  ‒ «Пенсійне посвідчення».
     Довідково: на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області перебуває 407,9 тис. одержувачів пенсійних виплат, з
яких 383,2 тис.  - цивільні пенсіонери, 24,7  тис.  - пенсіонери силових структур. У числі одержувачів пенсійних виплат налічується 106,8 тис.
громадян, які продовжують працювати. Протягом першого місяця функціонування нового сервісу близько шести десятків мешканців
Полтавщини оформили е-пенсійні посвідчення.